Hoe zorg je voor zoveel mogelijk nieuwsbriefaanmeldingen? In eerdere blogartikelen heb ik al veel tips over listbuilding gegeven. Vandaag bekeek ik de website www.ing.nl. Ik denk dat ING kansen mist bij het opbouwen van het e-mailbestand.
Het valt meteen op dat nieuwsbrief aanmeldmogelijkheid pas achter contactinformatie verstopt is. Facebook staat wel op de voorpagina. Maar eenmaal op nieuwsbriefpagina gekomen, zie je meerdere nieuwsbrieven waar je je kan aanmelden. Prima natuurlijk, zo kan je gerichte informatie aan klant sturen.
Tot mijn verbazing heb je echter een ING rekeningnummer nodig om je aan te melden! Bij alle nieuwsbrieven! Nu ken ik uiteraard de communicatiestrategie van ING niet, maar ik zou op zijn minst één nieuwsbrief variant verwachten die ook voor prospects interessant is.
Wat mij betreft blijft voor succesvolle nieuwsbrief aanmeldingen heel belangrijk: hou het simpel, laat de klant het meteen snappen, zorg dat het zichtbaar is. (dus ook op meerdere plekken in de website!)
Bekijk aanmeldformulieren nieuwsbrieven ING
Meer berichten listbuilding
Meer berichten nieuwsbrief aanmeldingen
Zoekt u meer inspiratie of wilt u eens vrijblijvend sparren over de mogelijkheden om uw e-mailmarketing campagnes effectiever te maken? Ik ben een allround e-mailmarketing en online marketing specialist met zowel B2B als C2C ervaring. Meer info op Linkedin!
Bent u op zoek naar meer inspiratie, nieuwsbrief tips of snelle hulp om uw e-mailmarketing effectiever te maken? Taco de Koning is als zelfstandig e-mailmarketing specialist bereikbaar via www.eos-online.nl.
Het valt meteen op dat nieuwsbrief aanmeldmogelijkheid pas achter contactinformatie verstopt is. Facebook staat wel op de voorpagina. Maar eenmaal op nieuwsbriefpagina gekomen, zie je meerdere nieuwsbrieven waar je je kan aanmelden. Prima natuurlijk, zo kan je gerichte informatie aan klant sturen.
Tot mijn verbazing heb je echter een ING rekeningnummer nodig om je aan te melden! Bij alle nieuwsbrieven! Nu ken ik uiteraard de communicatiestrategie van ING niet, maar ik zou op zijn minst één nieuwsbrief variant verwachten die ook voor prospects interessant is.
Wat mij betreft blijft voor succesvolle nieuwsbrief aanmeldingen heel belangrijk: hou het simpel, laat de klant het meteen snappen, zorg dat het zichtbaar is. (dus ook op meerdere plekken in de website!)
Bekijk aanmeldformulieren nieuwsbrieven ING
Meer berichten listbuilding
Meer berichten nieuwsbrief aanmeldingen
Zoekt u meer inspiratie of wilt u eens vrijblijvend sparren over de mogelijkheden om uw e-mailmarketing campagnes effectiever te maken? Ik ben een allround e-mailmarketing en online marketing specialist met zowel B2B als C2C ervaring. Meer info op Linkedin!
Bent u op zoek naar meer inspiratie, nieuwsbrief tips of snelle hulp om uw e-mailmarketing effectiever te maken? Taco de Koning is als zelfstandig e-mailmarketing specialist bereikbaar via www.eos-online.nl.
Reacties
Een reactie posten