Doorgaan naar hoofdcontent

E-mailmarketing whitepapers

Vandaag aandacht voor een aantal interessante e-mailmarketing whitepapers. Veel e-mailmarketingburo's delen deze informatie om potentiele klanten te interesseren voor de kennis en diensten die zij aanbieden.

Vaak wordt voor het downloaden eerst contactinformatie gevraagd - zo bouwen deze buro's hun klantendatabase uit. Daar is niets mis mee als je een interessant kennisdocument krijgt. Andere buro's zoals mailexpert zorgen dat hun whitepaper document meteen in google vindbaar is.

Alternatieve kennisdocumenten
Alternatieven voor whitepapers zijn blogartikelen (maar die zijn vaak korter en gaan meestal alleen over een specifiek onderwerp) of natuurlijk boeken. Die kosten uiteraard wat, maar bieden meer inhoud en soms ook meer kwaliteit dan een whitepaper.

E-books over e-mailmarketing

Dan zijn er natuurlijk nog ebooks over e-mailmarketing zoals bijvoorbeeld op winst.nl. Op mijn startpagina www.direct-marketing.startpagina.nl staan ook een aantal linkjes naar e-books over e-mailmarketing en direct marketing.


Overzicht whitepapers e-mailmarketing


Whitepapers E-matters.nl

Whitepapers Qamel.nl

Whitepaper Mailexpert

Whitepapers emailmarketing.nl

Whitepapers 22Times

Whitepaper onetomarket.nl (onderaan de pagina)

Whitepapers Blinker

De kwaliteit van de whitepapers verschilt, maar is over het algemeen goed. Het is wel belangrijk gericht te zoeken naar informatie. E-mailmarketing is nog steeds een heel breed begrip.

Als je net start zijn er vaak algemene tips die zeker bruikbaar zijn. Maar als je al verder gevorderd bent, is het zinvoller gericht te zoeken naar whitepapers voor bijvoorbeeld listbuilding, templates, conversieoptimalisatie, succesvolle landingpages of bijvoorbeeld het verbeteren van e-mailmarketing met social media. Als je over één onderwerp 3 of 3 whitepapers hebt verzameld, zullen er zeker interessante aanknopingspunten zijn voor de eigen business of organisatie.

Daarnaast is het zinvol te beslissen of je ook Engelstalige whitepapers wilt bekijken. Er is zeer veel Engelstalige informatie over e-mailmarketing op het internet beschikbaar. Mijn eigen ervaring is echter dat ze tips vaak toch verder weg staan van de praktijk hier. Ook hier: met gericht zoeken op een thema vind je de beste informatie.
Tip: kijk eens naar de Engelstalige whitepapers van Hubspot.

Nog een tip: kijk hoe recent de whitepaper gepubliceerd is. Een whitepaper uit 2003 zoals deze van Merrick is niet bepaald actueel meer.

Zelf een whitepaper maken?
Een whitepaper kan zeer interessant zijn om weg te geven aan nieuwsbrieflezers, of bijvoorbeeld als beloning voor een nieuwsbriefaanmelding. Op dit blogartikel van autorespond.nl staan een aantal praktische tips en links voor het zelf maken van een whitepaper.

Tot slot: heb je nog een goede whitepaper die je wilt delen met de lezers van deze blog, laat even een reactie achter met de link!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Succesvolle onderwerpregels voor e-mailings

Bij het maken van e-mailings is een goede onderwerpregel de eerste stap naar succes. Er zijn veel tips te vinden op het internet, maar de praktijk verschilt behoorlijk afhankelijk van de branche waarin je actief bent. Een leuke quote van webgenerator / promail is: "De beste onderwerpregels verkopen niet wat in de email staat, maar vertellen het" Wees creatief met onderwerpregels. Er zijn vele manieren om je boodschap te formuleren. Enkele leuke tips staan op blinkerblog . En vooral: test the best! Juist met emailings is het makkelijk verschillende varianten te testen. Afhankelijk van de grootte van de database en email frequentie kan je kiezen uit een A/B test (split run), of een pre test. Omdat vandaag de dag binnen 24 uur meestal zo'n 80% - 90% van de verzonden emails geopend is, geeft al binnen een dag een prima indicatie. Let echter op dat de best scorende nog niet automatisch de beste doorklikrate en verkopen betekent. Een kritische noot daarover is te

Stuurt u ook een eindejaars e-mailing?

E-mail is een prachtig kanaal om in te spelen op actualiteit en aan klantenbinding te doen. Ik zie de laatste dagen veel boodschappen langskomen van bedrijven die dat op een leuke manier doen, zoals deze van Bol.com en Proteq: Nieuwjaarswens Bol.com Nieuwjaarswens Proteq Ook TIM Dialogue Marketing stuurde een leuke nieuwjaarswens . Zo'n emailing is eigenlijk een voorbeeld van event-based timing. Daarin kan je onderscheid maken tussen "events" die aan de klant gebonden zijn (zoals bijvoorbeeld een verjaardag, vervallen van een verzekering of abonnement etc). Of een "event" dat voor veel mensen (of iedereen) geldt. Kerstmis, nieuwjaar, pasen, valentijnsdag, begin zomer zijn daar goede voorbeelden van. Wat spreekt mij persoonlijk aan bij dit soort e-mailings? - het is een positieve boodschap zonder een verkoopverhaal - het is een relevante boodschap met een goede timing - het wordt als een persoonlijke boodschap gezien - het kan bereidheid emaili

Direct Marketing Trends

Direct Marketing is a dynamic business, that keeps changing. If you consider the roots of Direct Marketing, you could argue that the first Post Order catalogues date back to the 19th Century. But being part of the modern marketing mix, most companies did not apply Direct Marketing till say, the 1960 - 1970 days. With the rise of internet and email as a new way of contact, completely new strategies for 1:1 marketing emerged. The past few years see new exciting trends with social media and mobile marketing on the move. But also postal direct marketing has lost volume against online solutions. And who has used QR codes as a new way to direct customers to a website or landingpage already? Most important lesson to me as a Direct Marketeer, is that you should keep evolving as a business, and that it is dangerous to repeat proven concepts year on year. Take email marketing. 4 years ago I got 4 to 5 times more response than now, with the same kind of messages. To achieve the same result