Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuwsbrief aanmeldingen - optimaliseer de inschrijfpagina

Email adressen werven zal bij alle email / online marketeers hoog op de agenda staan. Er zijn vele kanalen waar dit mogelijk is. De meest voor de hand liggende is natuurlijk de eigen website.

De landingpage met het inschrijfformulier is daarbij van grote invloed op het aantal interessenten dat zich uiteindelijk aanmeldt voor een nieuwsbrief.

Hierbij een aantal tips en links naar interessante artikelen rond dit thema

1) Kies een heldere lay-out die makkelijk te scannen is
2) vermijd andere toeters en bellen (ie aanbiedingen) op de aanmeldpagina
3) test verschillende varianten
4) denk ook aan een bevestigingsemail OF
5) schenk aandacht aan de eerste email die verstuurd wordt, liefst binnen 10 minuten.
6) volg de resultaten:zowel inschrijvingen als uitschrijvingen
7) hou kwaliteit nieuwe email adressen in de gaten: beter minder goede email adressen, dan heel veel email adressen die nauwelijks respons geven
8) geef voorbeelden van nieuwsbrieven die men kan ontvangen.
9)leg voorbeelden van nieuwsbrief aanmelding duidelijk uit (en doe dit creatief,
"ontvang de laatste aanbiedingen" lees je overal
10) plaats de inschrijf pagina (of links daarnaartoe) op meerdere plaatsen op de website
11) overweeg gebruik van een incentive bij inschrijven (test gebruik incentive -
je wil wel serieuze aanmelders hebben)

Artikelen nieuwsbrief aanmelding:
1) Rugter Steenbergen - optimaliseer inschrijfpagina
2) Mailexpert - Whitepaper Emailmarketing (zie punt 7)
3) Etienne Colla op Flexmail blog - Het beste recept voor een goede opt-in is Kiss
4) Rutger Steenbergen - e-mailmarketing - eerste contactmoment
5) Karel Geenen - e-mailmarketing - eerste contactmoment - maak er gebruik van!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Stuurt u ook een eindejaars e-mailing?

E-mail is een prachtig kanaal om in te spelen op actualiteit en aan klantenbinding te doen. Ik zie de laatste dagen veel boodschappen langskomen van bedrijven die dat op een leuke manier doen, zoals deze van Bol.com en Proteq: Nieuwjaarswens Bol.com Nieuwjaarswens Proteq Ook TIM Dialogue Marketing stuurde een leuke nieuwjaarswens . Zo'n emailing is eigenlijk een voorbeeld van event-based timing. Daarin kan je onderscheid maken tussen "events" die aan de klant gebonden zijn (zoals bijvoorbeeld een verjaardag, vervallen van een verzekering of abonnement etc). Of een "event" dat voor veel mensen (of iedereen) geldt. Kerstmis, nieuwjaar, pasen, valentijnsdag, begin zomer zijn daar goede voorbeelden van. Wat spreekt mij persoonlijk aan bij dit soort e-mailings? - het is een positieve boodschap zonder een verkoopverhaal - het is een relevante boodschap met een goede timing - het wordt als een persoonlijke boodschap gezien - het kan bereidheid emaili

Succesvolle onderwerpregels voor e-mailings

Bij het maken van e-mailings is een goede onderwerpregel de eerste stap naar succes. Er zijn veel tips te vinden op het internet, maar de praktijk verschilt behoorlijk afhankelijk van de branche waarin je actief bent. Een leuke quote van webgenerator / promail is: "De beste onderwerpregels verkopen niet wat in de email staat, maar vertellen het" Wees creatief met onderwerpregels. Er zijn vele manieren om je boodschap te formuleren. Enkele leuke tips staan op blinkerblog . En vooral: test the best! Juist met emailings is het makkelijk verschillende varianten te testen. Afhankelijk van de grootte van de database en email frequentie kan je kiezen uit een A/B test (split run), of een pre test. Omdat vandaag de dag binnen 24 uur meestal zo'n 80% - 90% van de verzonden emails geopend is, geeft al binnen een dag een prima indicatie. Let echter op dat de best scorende nog niet automatisch de beste doorklikrate en verkopen betekent. Een kritische noot daarover is te

Tips voor effectieve landingpages

Of je nu een email campagne of post DM campagne voert, bij beiden ontkom je er niet aan ook een goede landingpage (of meerdere) te maken. Ik kom nog heel vaak landingpages tegen die ergens op een algemene webpagina landen, en niet eens in de verte aan basics voldoen die zo simpel lijken: duidelijke boodschap die aansluit bij mailpack of email, eventueel verdere reaons to buy, visueel aantrekkelijk, duidelijke call to action. Een aantal zeer interessante tips: 10 tips voor een optimale landingpage en van digimedia.be nogmaals 10 tips voor een efficiente landingpage En wellicht een open deur, maar wil het toch vermelden: met google analytics kan je een schat aan informatie krijgen, juist bij landingpages. Leuke schrijftips komen van copywriter Aartjan van Erkel: 5 tips voor beter converterende landingpages Opvallend bij zijn tips is bijvoorbeeld dat iets simpels als de grootte van bodycopy in een landingpage (hij beveelt 12 punts aan) veel verschil kan maken! Het zelfde ge