Doorgaan naar hoofdcontent

Gratis emailprogramma Enormail vernieuwd

EnormailIk schreef al eerder over het gratis Emailprogramma Enormail. Dit is een eenvoudige emailtool, waarmee je gratis je eigen nieuwsbrieven kan versturen. Enormail is vernieuwd. De huidige versie is enormail 4.0. De website is ook veranderd en is nu te vinden op www.enormail.eu

De opmaak van de nieuwsbrieven is wel eenvoudig. Je gebruikt een opmaakscherm dat lijkt op Microsoft Word. Plaatjesinvoegen en personaliseren kan ook.

Per verzonden emailing kan je rapporten bekijken met aantal geopende emails en kliks en totaal verzonden.

Ook interessant is het maken van formulieren voor een aanmeldscherm op je eigen website bijvoorbeeld. Daarnaast is het ook mogelijk een Autoresponder aan te maken.

De lay-out is makkelijker dan in de oude versie van Enormail. De enige beperking is dat je inschrijvingen alleen handmatig kan toevoegen of via het aanmeldformulier. Voor het in een keer inlezen van een adresbestand uit bijvoorbeeld excel vraagt Enormail een bijdrage van € 0,10 per adres.

Enormail: handig mailprogramma voor ondernemers

Al met al een emailprogramma waar je best veel mee kan, en vooral interessant voor kleinere bestanden voor bijvoorbeeld kleine ondernemers. Probeer het eens uit! Handig is ook dit overzicht van alle mogelijkheden met Enormail.

Op de blog van Enormail staan ook een aantal praktische emailmarketing tips.

Meer informatie Enormail

Enormail biedt ook een cursus over Emailmarketing aan. De kwaliteit kan ik zelf niet beoordelen, maar in de omschrijving staan in ieder geval al veel zinvolle tips!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Stuurt u ook een eindejaars e-mailing?

E-mail is een prachtig kanaal om in te spelen op actualiteit en aan klantenbinding te doen. Ik zie de laatste dagen veel boodschappen langskomen van bedrijven die dat op een leuke manier doen, zoals deze van Bol.com en Proteq: Nieuwjaarswens Bol.com Nieuwjaarswens Proteq Ook TIM Dialogue Marketing stuurde een leuke nieuwjaarswens . Zo'n emailing is eigenlijk een voorbeeld van event-based timing. Daarin kan je onderscheid maken tussen "events" die aan de klant gebonden zijn (zoals bijvoorbeeld een verjaardag, vervallen van een verzekering of abonnement etc). Of een "event" dat voor veel mensen (of iedereen) geldt. Kerstmis, nieuwjaar, pasen, valentijnsdag, begin zomer zijn daar goede voorbeelden van. Wat spreekt mij persoonlijk aan bij dit soort e-mailings? - het is een positieve boodschap zonder een verkoopverhaal - het is een relevante boodschap met een goede timing - het wordt als een persoonlijke boodschap gezien - het kan bereidheid emaili

Succesvolle onderwerpregels voor e-mailings

Bij het maken van e-mailings is een goede onderwerpregel de eerste stap naar succes. Er zijn veel tips te vinden op het internet, maar de praktijk verschilt behoorlijk afhankelijk van de branche waarin je actief bent. Een leuke quote van webgenerator / promail is: "De beste onderwerpregels verkopen niet wat in de email staat, maar vertellen het" Wees creatief met onderwerpregels. Er zijn vele manieren om je boodschap te formuleren. Enkele leuke tips staan op blinkerblog . En vooral: test the best! Juist met emailings is het makkelijk verschillende varianten te testen. Afhankelijk van de grootte van de database en email frequentie kan je kiezen uit een A/B test (split run), of een pre test. Omdat vandaag de dag binnen 24 uur meestal zo'n 80% - 90% van de verzonden emails geopend is, geeft al binnen een dag een prima indicatie. Let echter op dat de best scorende nog niet automatisch de beste doorklikrate en verkopen betekent. Een kritische noot daarover is te

Tips voor effectieve landingpages

Of je nu een email campagne of post DM campagne voert, bij beiden ontkom je er niet aan ook een goede landingpage (of meerdere) te maken. Ik kom nog heel vaak landingpages tegen die ergens op een algemene webpagina landen, en niet eens in de verte aan basics voldoen die zo simpel lijken: duidelijke boodschap die aansluit bij mailpack of email, eventueel verdere reaons to buy, visueel aantrekkelijk, duidelijke call to action. Een aantal zeer interessante tips: 10 tips voor een optimale landingpage en van digimedia.be nogmaals 10 tips voor een efficiente landingpage En wellicht een open deur, maar wil het toch vermelden: met google analytics kan je een schat aan informatie krijgen, juist bij landingpages. Leuke schrijftips komen van copywriter Aartjan van Erkel: 5 tips voor beter converterende landingpages Opvallend bij zijn tips is bijvoorbeeld dat iets simpels als de grootte van bodycopy in een landingpage (hij beveelt 12 punts aan) veel verschil kan maken! Het zelfde ge