Doorgaan naar hoofdcontent

Posts

Direct Marketing voor de podiumkunsten

Gilles de Sitter schrijft een leuke blog over marketing en "theatermarketing 2.0" voor de podiumkunsten. In juli 2010 schreef hij een artikel over het succes met Direct Marketing. Hij had inspiratie gevonden in het boek "Being Direct" van de Amerikanse reclamevakman Lester Wunderman. Gilles heeft zijn indrukken vertaald naar een aantal goede DM tips met een theatersausje zoals hij zelf zegt. Het belang van loyaliteit geeft hij heel sterk aan. Lees het hele artikel PS meer informatie over het boek Being Direct vind je hier . En ja, het boekje is gebruikt te koop bij Amazon voor $ 1,51 + $ 3,99 shipment fee. Meer berichten over Direct Marketing

Gratis Masterclass nieuwe Code E-mail door Quamel

Vanaf 1 januari 2012 zal een nieuwe Code E-mail gelden, waarbij geen onderscheid meer wordt gemaakt tussen B-to-B en B-to-C. De code vervangt de huidige code, die onderdeel is van de Reclamecode. Het full-service e-mail marketing buro Quamel biedt op 3 november een gratis "Masterclass" aan waar de nieuwe code behandeld wordt. Ontvangst is vanaf 15.45 uur; het programma start om 16.00 uur. Behalve de nieuwe E-mail Code, bespreekt Quamel onder andere de drie meest gemaakte fouten in e-mail en 'best practices' voor social media & mobile. Ook worden veel praktijkvoorbeelden en cases behandeld. Om 18:45 uur sluiten Quamel het programma af met een borrel. Meer informatie programma Inschrijven MasterQlass Meer informatie Quamel

Online DMwoordenboek: handig overzicht van DDMA

De DDMA heeft op www.dmwoordenboek.nl een handig woordenboek met veel gebruikte Direct Marketing begrippen gemaakt. Het overzicht is in het bekende Wikipedia format opgezet, onder redactie van Dolf Weverink, tekstschrijver en uitgever. Je kan dus ook reageren op begrippen of dingen aanvullen! Dit woordenboek is een aanvulling op het DM boek 'MEER RESPONS! van Max Kooijmans. Leuk: de PDF met checklist Direct Respons . Welke doelen stel je en welke prioriteit hebben die? Bekijk het online DM woordenboek Meer berichten over Direct Marketing

KLM Flying Blue nieuwsbrief: omslachtige afmeldprocedure

KLM verstuurt best mooie nieuwsbrieven met het Flying Blue programma. Een recent voorbeeld ziet u hier . Waar ik me alleen altijd erg over verbaasd heb, is de omslachtige afmeldprocedure. Je moet je inloggen als Flying Blue deelnemer en dan je instellingen aanpassen. Maar wat als je lang geleden Flying Blue deelnemer bent geworden, en je login gegevens niet meer hebt zoals ik? Dan heb je pech. Oh ja, je kan een mailtje sturen aan de klantenservice met een verzoek verzending nieuwsbrief te stoppen. Al gedaan, nooit reactie gehad. Ze zullen het wel te druk hebben. In een recente blogpost schreef ik dat leden van de Duitse DM branche organisatie de code onderschrijven dat een klant / nieuwsbriefontvanger zich binnen 2 klikken moet afmelden. Nu ken ik de ins en outs en de systemen bij KLM niet. Maar waarom zou je het een klant moeilijk maken om af te melden? Ik denk persoonlijk dat: - het de drempel verlaagt om je aan te melden voor een nieuwsbrief - je database wordt schoner - je hoeft mi...

Tips voor een succesvolle Email Nieuwsbrief

Op de website www.online-marketeers.nl van Asing Ku staan een aantal leuke tips voor een succesvolle Email nieuwsbrief. Heel sterk is dat Asing meteen ingaat op de email richtlijnen van de Opta . Asing gaat verder in op opmaak, taalgebruik en gebruik links voor doelgerichte communicatie met de doelgroep. Ook personalisatie en een inhoudsoverzicht zijn belangrijk. Op www.online-marketeers.nl staan overigens ook nog interessante SEO-tips. Bekijk het hele artikel

Diana Janssen benoemd tot vicevoorzitter FEDMA

Per 1 oktober 2011 is Diana Janssen, directeur DDMA, benoemd tot vicevoorzitter van de Federation for European Direct and Interactive Marketing ( FEDMA ). Door de benoeming zal DDMA nog nauwer betrokken zijn bij de internationale belangenbehartiging en bestendigt zij haar leidende rol als vertegenwoordiger van de sector. Naast Diana, wordt DDMA Compliance Officer Jitty van Doodewaerd, 1 tot 2 dagen per week in Brussel gedetacheerd. Jitty gaat hier actief werken aan de Nederlandse vertegenwoordiging van de Europese Privacy Richtlijn. Lees het hele artikel Meer informatie DDMA Meer informatie FEDMA Bron: email nieuwsbrief DDMA - 5 oktober 2011