Doorgaan naar hoofdcontent

Acervus: e-mail marketing tool en advies

Vandaag zag ik op twitter de website van Acervus. Zij verzorgen de verzending van e-mailings voor grotere aantallen. Ik kende deze tool nog niet, maar de e-mailings van een groot aantal bedrijven uit de cases wel, zoals Roompot, vakantieveilingen en inpakken en wegwezen.

Acervus biedt e-mail marketing tools aan onder de naam CampaignTracker en E-ngine. Ook verzorgt Acervus e-mail marketing advies. Indien nodig helpen ze met het opzetten van de hele e-mail strategie.

Ook interessant is dat Acervus de mogelijkheid biedt resultaten van e-mailings te volgen in google analytics. Wat deden bezoekers op je website die wel clickten, maar geen boeking maakten.

Acervus is zeker niet de enige e-mail marketing specialist met goede tools, maar zeker de moeite waard te overwegen als je grotere aantallen verstuurt. Details over kosten kan ik hier helaas niet geven.

Meer informatie Acervus

Tip: op deze pagina staan nog een aantal bruikbare e-mail marketing tips en begrippen.

Reacties

  1. Hoi Taco,

    E-mail marketing is en blijft een hot topic om in contact te blijven met klanten, contacten en leads. Er zullen daarom ook steeds meer aanbieders van buitenaf in Europa toetreden. Wij merken dit in Duitsland op dit moment ook. Enfin een interessante markt met veel dynamiek en bewegingen en volop uitdagingen.

    Voor tips en kennis over emailmarketing en dialogue marketing kun je ook altijd een kijkje nemen op http://www.copernica.com/nl/kennis/overzicht.

    Leuk blog, ik zal het in de toekomst meer volgen!

    Mvg,
    Dennis de Koning

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je reactie Dennis! Ik zal een berichtje over het kennisoverzicht van Copernica plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Succesvolle onderwerpregels voor e-mailings

Bij het maken van e-mailings is een goede onderwerpregel de eerste stap naar succes. Er zijn veel tips te vinden op het internet, maar de praktijk verschilt behoorlijk afhankelijk van de branche waarin je actief bent. Een leuke quote van webgenerator / promail is: "De beste onderwerpregels verkopen niet wat in de email staat, maar vertellen het" Wees creatief met onderwerpregels. Er zijn vele manieren om je boodschap te formuleren. Enkele leuke tips staan op blinkerblog . En vooral: test the best! Juist met emailings is het makkelijk verschillende varianten te testen. Afhankelijk van de grootte van de database en email frequentie kan je kiezen uit een A/B test (split run), of een pre test. Omdat vandaag de dag binnen 24 uur meestal zo'n 80% - 90% van de verzonden emails geopend is, geeft al binnen een dag een prima indicatie. Let echter op dat de best scorende nog niet automatisch de beste doorklikrate en verkopen betekent. Een kritische noot daarover is te

Stuurt u ook een eindejaars e-mailing?

E-mail is een prachtig kanaal om in te spelen op actualiteit en aan klantenbinding te doen. Ik zie de laatste dagen veel boodschappen langskomen van bedrijven die dat op een leuke manier doen, zoals deze van Bol.com en Proteq: Nieuwjaarswens Bol.com Nieuwjaarswens Proteq Ook TIM Dialogue Marketing stuurde een leuke nieuwjaarswens . Zo'n emailing is eigenlijk een voorbeeld van event-based timing. Daarin kan je onderscheid maken tussen "events" die aan de klant gebonden zijn (zoals bijvoorbeeld een verjaardag, vervallen van een verzekering of abonnement etc). Of een "event" dat voor veel mensen (of iedereen) geldt. Kerstmis, nieuwjaar, pasen, valentijnsdag, begin zomer zijn daar goede voorbeelden van. Wat spreekt mij persoonlijk aan bij dit soort e-mailings? - het is een positieve boodschap zonder een verkoopverhaal - het is een relevante boodschap met een goede timing - het wordt als een persoonlijke boodschap gezien - het kan bereidheid emaili

Direct Marketing Trends

Direct Marketing is a dynamic business, that keeps changing. If you consider the roots of Direct Marketing, you could argue that the first Post Order catalogues date back to the 19th Century. But being part of the modern marketing mix, most companies did not apply Direct Marketing till say, the 1960 - 1970 days. With the rise of internet and email as a new way of contact, completely new strategies for 1:1 marketing emerged. The past few years see new exciting trends with social media and mobile marketing on the move. But also postal direct marketing has lost volume against online solutions. And who has used QR codes as a new way to direct customers to a website or landingpage already? Most important lesson to me as a Direct Marketeer, is that you should keep evolving as a business, and that it is dangerous to repeat proven concepts year on year. Take email marketing. 4 years ago I got 4 to 5 times more response than now, with the same kind of messages. To achieve the same result