Er is veel over selecties te vertellen, maar als in plaats van de geselecteerde groep, juist de uitgesloten groep gemaild wordt, kan er van alles gebeuren. De New York Times maakt het heel bont:
New York Times blundert met kortingsmail
In plaats van bij 8000 mensen die hun abonnement hadden opgezegd, kwam deze email terecht bij 8,6 miljoen abonnees.
Wat ze wel goed hebben gedaan is dat ze er meteen een excuusmail achteraan gestuurd hebben. (zie afbeelding)
Dit zegt trouwens ook iets over het belang van checks en controles van emailings. Zowel voor de verzending (selectie), start verzending (kloppen de aantallen per selectiegroep?) als direct erna. Als je bovenop de resultaten zit, kan je altijd nog een verzending stoppen.
(bron: www.elsevier.nl / 29 december 2011)
Zoekt u meer inspiratie of wilt u eens vrijblijvend sparren over de mogelijkheden om uw e-mailmarketing campagnes effectiever te maken? Ik ben een allround e-mailmarketing en online marketing specialist met zowel B2B als C2C ervaring. Meer info op Linkedin!
New York Times blundert met kortingsmail
In plaats van bij 8000 mensen die hun abonnement hadden opgezegd, kwam deze email terecht bij 8,6 miljoen abonnees.
Wat ze wel goed hebben gedaan is dat ze er meteen een excuusmail achteraan gestuurd hebben. (zie afbeelding)
Dit zegt trouwens ook iets over het belang van checks en controles van emailings. Zowel voor de verzending (selectie), start verzending (kloppen de aantallen per selectiegroep?) als direct erna. Als je bovenop de resultaten zit, kan je altijd nog een verzending stoppen.
(bron: www.elsevier.nl / 29 december 2011)
Zoekt u meer inspiratie of wilt u eens vrijblijvend sparren over de mogelijkheden om uw e-mailmarketing campagnes effectiever te maken? Ik ben een allround e-mailmarketing en online marketing specialist met zowel B2B als C2C ervaring. Meer info op Linkedin!
Reacties
Een reactie posten