Lee Odden schrijft op de Top Rank Online Marketing Blog een leuk artikel over Direct Marketing en Social Media.
Hij gaat in op de verschillen en vindt dat social media niet geschikt zijn voor directe boodschappen zoals dat met DM gedaan wordt. "Mensen volgen niet een social media network om vervolgens met allemaal marketingboodschappen bestookt te worden".
De meerwaarde van het gebruik van social media binnen een direct marketing strategie ligt volgens Lee Odden eerder in het creeeren van interesse voor het merk of produkt, en niet direct een aanbod te doen.
Een interessante stelling - als je op twitter kijkt zie je heel veel commerciƫle bedrijven die de ene na de andere Last Minute en aanbieding posten.
Dan maar helemaal geen aanbiedingen via social media? Ik denk persoonlijk dat dat niet nodig is. Uitdaging is interessante content en informatie te bieden, en een balans te vinden tussen commercie en interesse opbouwen. Natuurlijk maakt de doelgroep ook uit - weet voor wie je schrijft!
Daarnaast denk ik ook dat er veel gemakzucht is - een bestaande aanbieding even posten is makkelijk, goede content schrijven kost tijd.
Er is nog een essentieel verschil tussen social media en direct marketing: bij social media is bij de meeste kanalen feedback door de klant/ontvanger veel makkelijker, er is dus interactie. Dit is een kans om een relatie op te bouwen met gebruikers / volgers. Bij Direct Marketing (inclusief emailings) is het veelal eenrichtings verkeer.
Lees het hele artikel
Dit artikel van Lee Odden over het zelfde onderwerp is ook interessant!
Meer berichten over Direct Marketing
Zoekt u meer inspiratie of wilt u eens vrijblijvend sparren over de mogelijkheden om uw e-mailmarketing en direct-marketing campagnes effectiever te maken? Ik ben een allround e-mailmarketing en online marketing specialist met zowel B2B als C2C ervaring. Meer info op Linkedin!
Hij gaat in op de verschillen en vindt dat social media niet geschikt zijn voor directe boodschappen zoals dat met DM gedaan wordt. "Mensen volgen niet een social media network om vervolgens met allemaal marketingboodschappen bestookt te worden".
De meerwaarde van het gebruik van social media binnen een direct marketing strategie ligt volgens Lee Odden eerder in het creeeren van interesse voor het merk of produkt, en niet direct een aanbod te doen.
Een interessante stelling - als je op twitter kijkt zie je heel veel commerciƫle bedrijven die de ene na de andere Last Minute en aanbieding posten.
Dan maar helemaal geen aanbiedingen via social media? Ik denk persoonlijk dat dat niet nodig is. Uitdaging is interessante content en informatie te bieden, en een balans te vinden tussen commercie en interesse opbouwen. Natuurlijk maakt de doelgroep ook uit - weet voor wie je schrijft!
Daarnaast denk ik ook dat er veel gemakzucht is - een bestaande aanbieding even posten is makkelijk, goede content schrijven kost tijd.
Er is nog een essentieel verschil tussen social media en direct marketing: bij social media is bij de meeste kanalen feedback door de klant/ontvanger veel makkelijker, er is dus interactie. Dit is een kans om een relatie op te bouwen met gebruikers / volgers. Bij Direct Marketing (inclusief emailings) is het veelal eenrichtings verkeer.
Lees het hele artikel
Dit artikel van Lee Odden over het zelfde onderwerp is ook interessant!
Meer berichten over Direct Marketing
Zoekt u meer inspiratie of wilt u eens vrijblijvend sparren over de mogelijkheden om uw e-mailmarketing en direct-marketing campagnes effectiever te maken? Ik ben een allround e-mailmarketing en online marketing specialist met zowel B2B als C2C ervaring. Meer info op Linkedin!
Reacties
Een reactie posten