Doorgaan naar hoofdcontent

Gratis emailprogramma Enormail vernieuwd

EnormailIk schreef al eerder over het gratis Emailprogramma Enormail. Dit is een eenvoudige emailtool, waarmee je gratis je eigen nieuwsbrieven kan versturen. Enormail is vernieuwd. De huidige versie is enormail 4.0. De website is ook veranderd en is nu te vinden op www.enormail.eu

De opmaak van de nieuwsbrieven is wel eenvoudig. Je gebruikt een opmaakscherm dat lijkt op Microsoft Word. Plaatjesinvoegen en personaliseren kan ook.

Per verzonden emailing kan je rapporten bekijken met aantal geopende emails en kliks en totaal verzonden.

Ook interessant is het maken van formulieren voor een aanmeldscherm op je eigen website bijvoorbeeld. Daarnaast is het ook mogelijk een Autoresponder aan te maken.

De lay-out is makkelijker dan in de oude versie van Enormail. De enige beperking is dat je inschrijvingen alleen handmatig kan toevoegen of via het aanmeldformulier. Voor het in een keer inlezen van een adresbestand uit bijvoorbeeld excel vraagt Enormail een bijdrage van € 0,10 per adres.

Enormail: handig mailprogramma voor ondernemers

Al met al een emailprogramma waar je best veel mee kan, en vooral interessant voor kleinere bestanden voor bijvoorbeeld kleine ondernemers. Probeer het eens uit! Handig is ook dit overzicht van alle mogelijkheden met Enormail.

Op de blog van Enormail staan ook een aantal praktische emailmarketing tips.

Meer informatie Enormail

Enormail biedt ook een cursus over Emailmarketing aan. De kwaliteit kan ik zelf niet beoordelen, maar in de omschrijving staan in ieder geval al veel zinvolle tips!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tips voor een hoger doorklikpercentage

Niels van Vogt en Ronald Dubbeldam geven in een recente blogpost op Frankwatching.com interessante tips voor het verhogen van de doorklikrate in een e-mailing: Tips verhogen doorklikrate in e-mailing Aan de orde komen onder andere gepersonaliseerde mails, call to actions die niet in de afbeelding staanen het gebruik van compacte teksten. Ook wordt het belang van makkelijke navigatie voor mobiele gebruikers benadrukt. Hiervoor helpen bijvoorbeeld adaptive design en links achter alle afbeeldingen. Makkelijk om te zetten, maar zeer de moeite waard is ook het gebruiken van alternatieve teksten achter afbeeldingen (deze ziet de ontvanger als afbeeldingen niet getoond worden). Als de lezer bij een afbeelding alleen de linktekst of de titel van het item ziet, voegt dit niet veel toe. Alternatieve teksten kunnen juist zorgen voor meer kliks. Tot slot wordt het gebruik van een opvallende call to action boven de "fold" aanbevolen. De meningen zijn hier over verdeeld, maar het i...

Gratis software nieuwsbrieven

Er zijn vele Nederlandstalige nieuwsbrief programma's op de markt, van eenvoudig tot zeer uitgebreid. Voor professionele software is vaak iemand nodig die het programma kent. Wilt u echter als klein bedrijf of vereniging nieuwsbrieven versturen, dan kan het de moeite waard zijn eens te kijken naar onderstaande aanbieders van gratis e-mail software . Let op de beperkingen van een gratis programma Bedenk echter wel dat er altijd beperkingen zijn - qua lay-out en sjablonen, of bijvoorbeeld in de rapportage. En hoe is je database opgeslagen? In Excel, Access of een ander programma? Niet elk emailprogramma kan elk format importeren. Ook is het opletten wat het maximum aantal email adressen is waarna men een nieuwsbrief kan versturen. Sommige aanbieders geven een gratis versie alleen weg om het programma te leren kennen, en leggen het maximum al bij 100 klanten zoals bijv. Sendblaster Free . Ook kan het zijn dat er een beperking is in het totaal aantal te versturen emailadressen p...

Tips voor effectieve landingpages

Of je nu een email campagne of post DM campagne voert, bij beiden ontkom je er niet aan ook een goede landingpage (of meerdere) te maken. Ik kom nog heel vaak landingpages tegen die ergens op een algemene webpagina landen, en niet eens in de verte aan basics voldoen die zo simpel lijken: duidelijke boodschap die aansluit bij mailpack of email, eventueel verdere reaons to buy, visueel aantrekkelijk, duidelijke call to action. Een aantal zeer interessante tips: 10 tips voor een optimale landingpage en van digimedia.be nogmaals 10 tips voor een efficiente landingpage En wellicht een open deur, maar wil het toch vermelden: met google analytics kan je een schat aan informatie krijgen, juist bij landingpages. Leuke schrijftips komen van copywriter Aartjan van Erkel: 5 tips voor beter converterende landingpages Opvallend bij zijn tips is bijvoorbeeld dat iets simpels als de grootte van bodycopy in een landingpage (hij beveelt 12 punts aan) veel verschil kan maken! Het zelfde ge...