Doorgaan naar hoofdcontent

5 Direct Marketing Freelancers lanceren DMexperts

Vijf ervaren direct marketing freelancers uit Belgiƫ lanceren DMexperts, een netwerk van specialisten in direct response communicatie zoals mailings, e-mailcampagnes, websites en responsadvertenties.

De oprichters zijn copydokter Dirk Smets, art director Jan Wouters, copywriters Frank Anthoni en Johan Verschueren en e-mailspecialiste Tamara Gielen.

Een DMexpert is een zelfstandige met minimaal tien jaar succesvolle ervaring in direct response communicatie. Elk nieuw lid moet dit kunnen aantonen en door de vereniging aanvaard worden. Zo is het logo meteen ook een kwaliteitslabel voor DM-freelancers.

Dit netwerk van direct marketing freelancers is een goed alternatief voor een klassiek DM-reclamebureau. Er zijn nauwelijks overheadkosten of tussenpersonen. Daardoor betalen adverteerders minder dan bij een bureau, terwijl ze toch alle knowhow krijgen en werk van heel hoge kwaliteit.

Samen met de lancering van de vereniging gaat ook de website www.dmexperts.be online. Daarop stellen de DMexperts zich voor. Op LinkedIn lanceerden ze DMclub.be, een open discussiegroep voor direct marketeers. In tegenstelling tot de DMexperts zijn er voor de DMclub geen toelatingsvoorwaarden: elke direct marketeer kan er lid worden.

Meer informatie DMexperts

Bron: www.pub.be / september 2011

Meer berichten over Direct Marketing

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tips voor een hoger doorklikpercentage

Niels van Vogt en Ronald Dubbeldam geven in een recente blogpost op Frankwatching.com interessante tips voor het verhogen van de doorklikrate in een e-mailing: Tips verhogen doorklikrate in e-mailing Aan de orde komen onder andere gepersonaliseerde mails, call to actions die niet in de afbeelding staanen het gebruik van compacte teksten. Ook wordt het belang van makkelijke navigatie voor mobiele gebruikers benadrukt. Hiervoor helpen bijvoorbeeld adaptive design en links achter alle afbeeldingen. Makkelijk om te zetten, maar zeer de moeite waard is ook het gebruiken van alternatieve teksten achter afbeeldingen (deze ziet de ontvanger als afbeeldingen niet getoond worden). Als de lezer bij een afbeelding alleen de linktekst of de titel van het item ziet, voegt dit niet veel toe. Alternatieve teksten kunnen juist zorgen voor meer kliks. Tot slot wordt het gebruik van een opvallende call to action boven de "fold" aanbevolen. De meningen zijn hier over verdeeld, maar het i...

Gratis software nieuwsbrieven

Er zijn vele Nederlandstalige nieuwsbrief programma's op de markt, van eenvoudig tot zeer uitgebreid. Voor professionele software is vaak iemand nodig die het programma kent. Wilt u echter als klein bedrijf of vereniging nieuwsbrieven versturen, dan kan het de moeite waard zijn eens te kijken naar onderstaande aanbieders van gratis e-mail software . Let op de beperkingen van een gratis programma Bedenk echter wel dat er altijd beperkingen zijn - qua lay-out en sjablonen, of bijvoorbeeld in de rapportage. En hoe is je database opgeslagen? In Excel, Access of een ander programma? Niet elk emailprogramma kan elk format importeren. Ook is het opletten wat het maximum aantal email adressen is waarna men een nieuwsbrief kan versturen. Sommige aanbieders geven een gratis versie alleen weg om het programma te leren kennen, en leggen het maximum al bij 100 klanten zoals bijv. Sendblaster Free . Ook kan het zijn dat er een beperking is in het totaal aantal te versturen emailadressen p...

Tips voor effectieve landingpages

Of je nu een email campagne of post DM campagne voert, bij beiden ontkom je er niet aan ook een goede landingpage (of meerdere) te maken. Ik kom nog heel vaak landingpages tegen die ergens op een algemene webpagina landen, en niet eens in de verte aan basics voldoen die zo simpel lijken: duidelijke boodschap die aansluit bij mailpack of email, eventueel verdere reaons to buy, visueel aantrekkelijk, duidelijke call to action. Een aantal zeer interessante tips: 10 tips voor een optimale landingpage en van digimedia.be nogmaals 10 tips voor een efficiente landingpage En wellicht een open deur, maar wil het toch vermelden: met google analytics kan je een schat aan informatie krijgen, juist bij landingpages. Leuke schrijftips komen van copywriter Aartjan van Erkel: 5 tips voor beter converterende landingpages Opvallend bij zijn tips is bijvoorbeeld dat iets simpels als de grootte van bodycopy in een landingpage (hij beveelt 12 punts aan) veel verschil kan maken! Het zelfde ge...