E-mail marketing is, mits op de juiste manier ingezet, een van de meest krachtige tools om relaties mee te behouden en omzet te verhogen.
Op www.jeroen.com is vandaag een leuk artikel verschenen met een verklaring van veel begrippen rond email marketing en praktische links en literatuur tips.
Bekijk het artikel
Veel links vind je ook op deze twee startpagina's:
www.directmarketing.startpagina.nl
www.e-marketing.startpagina.nl
Eenrichtings-verkeer
Ik denk persoonlijk dat emailings veel te vaak alleen als middel om direct omzet/verkoop te realiseren worden ingezet. Het werkt wel, maar het is eerder één- richtingsverkeer.
Als je kijkt naar email marketing als middel voor relatie-beheer, kom je tot heel andere oplossingen. Welke boodschappen wil je iemand sturen als men zich net heeft aangemeld? Welke boodschappen naar aanleiding van verder klantcontact met je bedrijf? Met welke boodschappen help je een klant met zijn of haar vragen rond jouw dienst/produkt?
Door daar relevante informatie omheen te bouwen kan je veel betere open- en klikrates realiseren. Probeer niet te snel te oogsten, maar bouw het klantcontact op. Door dit anders te doen, onderscheid je je meteen van de concurrentie. Ik durf de stelling wel aan dat in heel veel branches 80% vooral snel wil oogsten.
Kijk eens in je eigen branche: wie zijn je belangrijkste concurrenten? Volg je hun nieuwsbrieven? Wat doen zij anders? Of allemaal heel veel hetzelfde? Wat doe je zelf? Welke kansen laten zij onbenut? Stuur je iedereen dezelfde boodschap? Welk verhaal wil je vertellen?
Zoekt u meer inspiratie of wilt u eens vrijblijvend sparren over de mogelijkheden om uw e-mailmarketing campagnes effectiever te maken? Ik ben een allround e-mailmarketing en online marketing specialist met zowel B2B als C2C ervaring. Meer info op Linkedin!
Op www.jeroen.com is vandaag een leuk artikel verschenen met een verklaring van veel begrippen rond email marketing en praktische links en literatuur tips.
Bekijk het artikel
Veel links vind je ook op deze twee startpagina's:
www.directmarketing.startpagina.nl
www.e-marketing.startpagina.nl
Eenrichtings-verkeer
Ik denk persoonlijk dat emailings veel te vaak alleen als middel om direct omzet/verkoop te realiseren worden ingezet. Het werkt wel, maar het is eerder één- richtingsverkeer.
Als je kijkt naar email marketing als middel voor relatie-beheer, kom je tot heel andere oplossingen. Welke boodschappen wil je iemand sturen als men zich net heeft aangemeld? Welke boodschappen naar aanleiding van verder klantcontact met je bedrijf? Met welke boodschappen help je een klant met zijn of haar vragen rond jouw dienst/produkt?
Door daar relevante informatie omheen te bouwen kan je veel betere open- en klikrates realiseren. Probeer niet te snel te oogsten, maar bouw het klantcontact op. Door dit anders te doen, onderscheid je je meteen van de concurrentie. Ik durf de stelling wel aan dat in heel veel branches 80% vooral snel wil oogsten.
Kijk eens in je eigen branche: wie zijn je belangrijkste concurrenten? Volg je hun nieuwsbrieven? Wat doen zij anders? Of allemaal heel veel hetzelfde? Wat doe je zelf? Welke kansen laten zij onbenut? Stuur je iedereen dezelfde boodschap? Welk verhaal wil je vertellen?
Zoekt u meer inspiratie of wilt u eens vrijblijvend sparren over de mogelijkheden om uw e-mailmarketing campagnes effectiever te maken? Ik ben een allround e-mailmarketing en online marketing specialist met zowel B2B als C2C ervaring. Meer info op Linkedin!
Reacties
Een reactie posten