Op de engelstalige website www.entrepeneur.com staat een leuk artikel met 99 tips voor effectievere Direct Marketing.
Sommige tips zijn wel open deuren. Ook is niet alles voor Nederland toepasbaar. Je kan er echter zeker inspiratie uit halen. Leuk is bijvoorbeeld de tip handgeschreven commentaar te gebruiken. Ik vind de post-its, zelfs als ze in het mailpack gedrukt zijn, nog steeds erg leuk.
Een simpele tip is ook bijvoorbeeld dat veel witruimte goed is, omdat dit lezen makkelijker maakt en er professioneel uitziet. Ik heb al zoveel mailpacks gezien waar de brief helemaal volgepropt is, met nog net een handtekening eronder...
Uitdagend: de schrijfster stelt dat je best hetzelfde mailpack vaker kan sturen. Meestal zie ik alleen follow up mailpacks in zelfde stijl die er anders uit zien. Maar uit kostenoogpunt wel een interessante gedachte - wat gebeurt er als je na een half jaar zelfde mailpack opnieuw stuurt? (zou er dan wel een andere brief bij doen)
Ook interessant: gebruik een foto van jezelf, of een gekozen personage als afzender van de mailing. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit in veel gevallen goed werkt, mits goed gebruikt. Overigens ook interessant in emailings!
Een aantal tips vallen onder basic do's en dont's, maar nog steeds belangrijk: zoals bijvoorbeeld maar 1 of 2 soorten typografie/lettertype gebruiken, en geen bonte mix. En het gebruik van een PS, omdat dit heel vaak gelezen wordt.
Oordeel zelf, ben benieuwd naar reacties en andere tips!
Bekijk het artikel
Sommige tips zijn wel open deuren. Ook is niet alles voor Nederland toepasbaar. Je kan er echter zeker inspiratie uit halen. Leuk is bijvoorbeeld de tip handgeschreven commentaar te gebruiken. Ik vind de post-its, zelfs als ze in het mailpack gedrukt zijn, nog steeds erg leuk.
Een simpele tip is ook bijvoorbeeld dat veel witruimte goed is, omdat dit lezen makkelijker maakt en er professioneel uitziet. Ik heb al zoveel mailpacks gezien waar de brief helemaal volgepropt is, met nog net een handtekening eronder...
Uitdagend: de schrijfster stelt dat je best hetzelfde mailpack vaker kan sturen. Meestal zie ik alleen follow up mailpacks in zelfde stijl die er anders uit zien. Maar uit kostenoogpunt wel een interessante gedachte - wat gebeurt er als je na een half jaar zelfde mailpack opnieuw stuurt? (zou er dan wel een andere brief bij doen)
Ook interessant: gebruik een foto van jezelf, of een gekozen personage als afzender van de mailing. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit in veel gevallen goed werkt, mits goed gebruikt. Overigens ook interessant in emailings!
Een aantal tips vallen onder basic do's en dont's, maar nog steeds belangrijk: zoals bijvoorbeeld maar 1 of 2 soorten typografie/lettertype gebruiken, en geen bonte mix. En het gebruik van een PS, omdat dit heel vaak gelezen wordt.
Oordeel zelf, ben benieuwd naar reacties en andere tips!
Bekijk het artikel
Reacties
Een reactie posten