Vandaag aandacht voor een aantal interessante e-mailmarketing whitepapers. Veel e-mailmarketingburo's delen deze informatie om potentiele klanten te interesseren voor de kennis en diensten die zij aanbieden.
Vaak wordt voor het downloaden eerst contactinformatie gevraagd - zo bouwen deze buro's hun klantendatabase uit. Daar is niets mis mee als je een interessant kennisdocument krijgt. Andere buro's zoals mailexpert zorgen dat hun whitepaper document meteen in google vindbaar is.
Alternatieve kennisdocumenten
Alternatieven voor whitepapers zijn blogartikelen (maar die zijn vaak korter en gaan meestal alleen over een specifiek onderwerp) of natuurlijk boeken. Die kosten uiteraard wat, maar bieden meer inhoud en soms ook meer kwaliteit dan een whitepaper.
Whitepapers E-matters.nl
Whitepapers Qamel.nl
Whitepaper Mailexpert
Whitepapers emailmarketing.nl
Whitepapers 22Times
Whitepaper onetomarket.nl (onderaan de pagina)
Whitepapers Blinker
De kwaliteit van de whitepapers verschilt, maar is over het algemeen goed. Het is wel belangrijk gericht te zoeken naar informatie. E-mailmarketing is nog steeds een heel breed begrip.
Als je net start zijn er vaak algemene tips die zeker bruikbaar zijn. Maar als je al verder gevorderd bent, is het zinvoller gericht te zoeken naar whitepapers voor bijvoorbeeld listbuilding, templates, conversieoptimalisatie, succesvolle landingpages of bijvoorbeeld het verbeteren van e-mailmarketing met social media. Als je over één onderwerp 3 of 3 whitepapers hebt verzameld, zullen er zeker interessante aanknopingspunten zijn voor de eigen business of organisatie.
Daarnaast is het zinvol te beslissen of je ook Engelstalige whitepapers wilt bekijken. Er is zeer veel Engelstalige informatie over e-mailmarketing op het internet beschikbaar. Mijn eigen ervaring is echter dat ze tips vaak toch verder weg staan van de praktijk hier. Ook hier: met gericht zoeken op een thema vind je de beste informatie.
Tip: kijk eens naar de Engelstalige whitepapers van Hubspot.
Nog een tip: kijk hoe recent de whitepaper gepubliceerd is. Een whitepaper uit 2003 zoals deze van Merrick is niet bepaald actueel meer.
Zelf een whitepaper maken?
Een whitepaper kan zeer interessant zijn om weg te geven aan nieuwsbrieflezers, of bijvoorbeeld als beloning voor een nieuwsbriefaanmelding. Op dit blogartikel van autorespond.nl staan een aantal praktische tips en links voor het zelf maken van een whitepaper.
Tot slot: heb je nog een goede whitepaper die je wilt delen met de lezers van deze blog, laat even een reactie achter met de link!
Vaak wordt voor het downloaden eerst contactinformatie gevraagd - zo bouwen deze buro's hun klantendatabase uit. Daar is niets mis mee als je een interessant kennisdocument krijgt. Andere buro's zoals mailexpert zorgen dat hun whitepaper document meteen in google vindbaar is.
Alternatieve kennisdocumenten
Alternatieven voor whitepapers zijn blogartikelen (maar die zijn vaak korter en gaan meestal alleen over een specifiek onderwerp) of natuurlijk boeken. Die kosten uiteraard wat, maar bieden meer inhoud en soms ook meer kwaliteit dan een whitepaper.
E-books over e-mailmarketing
Dan zijn er natuurlijk nog ebooks over e-mailmarketing zoals bijvoorbeeld op winst.nl. Op mijn startpagina www.direct-marketing.startpagina.nl staan ook een aantal linkjes naar e-books over e-mailmarketing en direct marketing.Overzicht whitepapers e-mailmarketing
Whitepapers E-matters.nl
Whitepapers Qamel.nl
Whitepaper Mailexpert
Whitepapers emailmarketing.nl
Whitepapers 22Times
Whitepaper onetomarket.nl (onderaan de pagina)
Whitepapers Blinker
De kwaliteit van de whitepapers verschilt, maar is over het algemeen goed. Het is wel belangrijk gericht te zoeken naar informatie. E-mailmarketing is nog steeds een heel breed begrip.
Als je net start zijn er vaak algemene tips die zeker bruikbaar zijn. Maar als je al verder gevorderd bent, is het zinvoller gericht te zoeken naar whitepapers voor bijvoorbeeld listbuilding, templates, conversieoptimalisatie, succesvolle landingpages of bijvoorbeeld het verbeteren van e-mailmarketing met social media. Als je over één onderwerp 3 of 3 whitepapers hebt verzameld, zullen er zeker interessante aanknopingspunten zijn voor de eigen business of organisatie.
Daarnaast is het zinvol te beslissen of je ook Engelstalige whitepapers wilt bekijken. Er is zeer veel Engelstalige informatie over e-mailmarketing op het internet beschikbaar. Mijn eigen ervaring is echter dat ze tips vaak toch verder weg staan van de praktijk hier. Ook hier: met gericht zoeken op een thema vind je de beste informatie.
Tip: kijk eens naar de Engelstalige whitepapers van Hubspot.
Nog een tip: kijk hoe recent de whitepaper gepubliceerd is. Een whitepaper uit 2003 zoals deze van Merrick is niet bepaald actueel meer.
Zelf een whitepaper maken?
Een whitepaper kan zeer interessant zijn om weg te geven aan nieuwsbrieflezers, of bijvoorbeeld als beloning voor een nieuwsbriefaanmelding. Op dit blogartikel van autorespond.nl staan een aantal praktische tips en links voor het zelf maken van een whitepaper.
Tot slot: heb je nog een goede whitepaper die je wilt delen met de lezers van deze blog, laat even een reactie achter met de link!
Reacties
Een reactie posten