Email adressen werven zal bij alle email / online marketeers hoog op de agenda staan. Er zijn vele kanalen waar dit mogelijk is. De meest voor de hand liggende is natuurlijk de eigen website.
De landingpage met het inschrijfformulier is daarbij van grote invloed op het aantal interessenten dat zich uiteindelijk aanmeldt voor een nieuwsbrief.
Hierbij een aantal tips en links naar interessante artikelen rond dit thema
1) Kies een heldere lay-out die makkelijk te scannen is
2) vermijd andere toeters en bellen (ie aanbiedingen) op de aanmeldpagina
3) test verschillende varianten
4) denk ook aan een bevestigingsemail OF
5) schenk aandacht aan de eerste email die verstuurd wordt, liefst binnen 10 minuten.
6) volg de resultaten:zowel inschrijvingen als uitschrijvingen
7) hou kwaliteit nieuwe email adressen in de gaten: beter minder goede email adressen, dan heel veel email adressen die nauwelijks respons geven
8) geef voorbeelden van nieuwsbrieven die men kan ontvangen.
9)leg voorbeelden van nieuwsbrief aanmelding duidelijk uit (en doe dit creatief,
"ontvang de laatste aanbiedingen" lees je overal
10) plaats de inschrijf pagina (of links daarnaartoe) op meerdere plaatsen op de website
11) overweeg gebruik van een incentive bij inschrijven (test gebruik incentive -
je wil wel serieuze aanmelders hebben)
Artikelen nieuwsbrief aanmelding:
1) Rugter Steenbergen - optimaliseer inschrijfpagina
2) Mailexpert - Whitepaper Emailmarketing (zie punt 7)
3) Etienne Colla op Flexmail blog - Het beste recept voor een goede opt-in is Kiss
4) Rutger Steenbergen - e-mailmarketing - eerste contactmoment
5) Karel Geenen - e-mailmarketing - eerste contactmoment - maak er gebruik van!
De landingpage met het inschrijfformulier is daarbij van grote invloed op het aantal interessenten dat zich uiteindelijk aanmeldt voor een nieuwsbrief.
Hierbij een aantal tips en links naar interessante artikelen rond dit thema
1) Kies een heldere lay-out die makkelijk te scannen is
2) vermijd andere toeters en bellen (ie aanbiedingen) op de aanmeldpagina
3) test verschillende varianten
4) denk ook aan een bevestigingsemail OF
5) schenk aandacht aan de eerste email die verstuurd wordt, liefst binnen 10 minuten.
6) volg de resultaten:zowel inschrijvingen als uitschrijvingen
7) hou kwaliteit nieuwe email adressen in de gaten: beter minder goede email adressen, dan heel veel email adressen die nauwelijks respons geven
8) geef voorbeelden van nieuwsbrieven die men kan ontvangen.
9)leg voorbeelden van nieuwsbrief aanmelding duidelijk uit (en doe dit creatief,
"ontvang de laatste aanbiedingen" lees je overal
10) plaats de inschrijf pagina (of links daarnaartoe) op meerdere plaatsen op de website
11) overweeg gebruik van een incentive bij inschrijven (test gebruik incentive -
je wil wel serieuze aanmelders hebben)
Artikelen nieuwsbrief aanmelding:
1) Rugter Steenbergen - optimaliseer inschrijfpagina
2) Mailexpert - Whitepaper Emailmarketing (zie punt 7)
3) Etienne Colla op Flexmail blog - Het beste recept voor een goede opt-in is Kiss
4) Rutger Steenbergen - e-mailmarketing - eerste contactmoment
5) Karel Geenen - e-mailmarketing - eerste contactmoment - maak er gebruik van!
Reacties
Een reactie posten