Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuwsbrief aanmeldingen - optimaliseer de inschrijfpagina

Email adressen werven zal bij alle email / online marketeers hoog op de agenda staan. Er zijn vele kanalen waar dit mogelijk is. De meest voor de hand liggende is natuurlijk de eigen website.

De landingpage met het inschrijfformulier is daarbij van grote invloed op het aantal interessenten dat zich uiteindelijk aanmeldt voor een nieuwsbrief.

Hierbij een aantal tips en links naar interessante artikelen rond dit thema

1) Kies een heldere lay-out die makkelijk te scannen is
2) vermijd andere toeters en bellen (ie aanbiedingen) op de aanmeldpagina
3) test verschillende varianten
4) denk ook aan een bevestigingsemail OF
5) schenk aandacht aan de eerste email die verstuurd wordt, liefst binnen 10 minuten.
6) volg de resultaten:zowel inschrijvingen als uitschrijvingen
7) hou kwaliteit nieuwe email adressen in de gaten: beter minder goede email adressen, dan heel veel email adressen die nauwelijks respons geven
8) geef voorbeelden van nieuwsbrieven die men kan ontvangen.
9)leg voorbeelden van nieuwsbrief aanmelding duidelijk uit (en doe dit creatief,
"ontvang de laatste aanbiedingen" lees je overal
10) plaats de inschrijf pagina (of links daarnaartoe) op meerdere plaatsen op de website
11) overweeg gebruik van een incentive bij inschrijven (test gebruik incentive -
je wil wel serieuze aanmelders hebben)

Artikelen nieuwsbrief aanmelding:
1) Rugter Steenbergen - optimaliseer inschrijfpagina
2) Mailexpert - Whitepaper Emailmarketing (zie punt 7)
3) Etienne Colla op Flexmail blog - Het beste recept voor een goede opt-in is Kiss
4) Rutger Steenbergen - e-mailmarketing - eerste contactmoment
5) Karel Geenen - e-mailmarketing - eerste contactmoment - maak er gebruik van!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Succesvolle onderwerpregels voor e-mailings

Bij het maken van e-mailings is een goede onderwerpregel de eerste stap naar succes. Er zijn veel tips te vinden op het internet, maar de praktijk verschilt behoorlijk afhankelijk van de branche waarin je actief bent. Een leuke quote van webgenerator / promail is: "De beste onderwerpregels verkopen niet wat in de email staat, maar vertellen het" Wees creatief met onderwerpregels. Er zijn vele manieren om je boodschap te formuleren. Enkele leuke tips staan op blinkerblog . En vooral: test the best! Juist met emailings is het makkelijk verschillende varianten te testen. Afhankelijk van de grootte van de database en email frequentie kan je kiezen uit een A/B test (split run), of een pre test. Omdat vandaag de dag binnen 24 uur meestal zo'n 80% - 90% van de verzonden emails geopend is, geeft al binnen een dag een prima indicatie. Let echter op dat de best scorende nog niet automatisch de beste doorklikrate en verkopen betekent. Een kritische noot daarover is te

Stuurt u ook een eindejaars e-mailing?

E-mail is een prachtig kanaal om in te spelen op actualiteit en aan klantenbinding te doen. Ik zie de laatste dagen veel boodschappen langskomen van bedrijven die dat op een leuke manier doen, zoals deze van Bol.com en Proteq: Nieuwjaarswens Bol.com Nieuwjaarswens Proteq Ook TIM Dialogue Marketing stuurde een leuke nieuwjaarswens . Zo'n emailing is eigenlijk een voorbeeld van event-based timing. Daarin kan je onderscheid maken tussen "events" die aan de klant gebonden zijn (zoals bijvoorbeeld een verjaardag, vervallen van een verzekering of abonnement etc). Of een "event" dat voor veel mensen (of iedereen) geldt. Kerstmis, nieuwjaar, pasen, valentijnsdag, begin zomer zijn daar goede voorbeelden van. Wat spreekt mij persoonlijk aan bij dit soort e-mailings? - het is een positieve boodschap zonder een verkoopverhaal - het is een relevante boodschap met een goede timing - het wordt als een persoonlijke boodschap gezien - het kan bereidheid emaili

Direct Marketing Trends

Direct Marketing is a dynamic business, that keeps changing. If you consider the roots of Direct Marketing, you could argue that the first Post Order catalogues date back to the 19th Century. But being part of the modern marketing mix, most companies did not apply Direct Marketing till say, the 1960 - 1970 days. With the rise of internet and email as a new way of contact, completely new strategies for 1:1 marketing emerged. The past few years see new exciting trends with social media and mobile marketing on the move. But also postal direct marketing has lost volume against online solutions. And who has used QR codes as a new way to direct customers to a website or landingpage already? Most important lesson to me as a Direct Marketeer, is that you should keep evolving as a business, and that it is dangerous to repeat proven concepts year on year. Take email marketing. 4 years ago I got 4 to 5 times more response than now, with the same kind of messages. To achieve the same result