Ik volg al een tijdje het (engelstalige) Direct Marketing blog van Dean Rieck. Deze Amerikaanse DM en copywriting professional is al heel lang bezig in dit vak en heeft interessante tips. Zijn laatste blogpost gaat bijvoorbeeld over het verbeteren van salesgerichte DM copy. Leuk is ook te lezen dat in het Engels vaak de term Direct Response gebruikt wordt. DM kan je voor vele communicatiedoelstellingen inzetten. In Amerika wordt DM naar mijn ervaring vaker zeer responsgericht ingezet.
Bekijk blog Dean Rieck
Meer informatie Dean Rieck
Tip: meld je aan voor zijn (engelstalige) newsletter. Ongeveer 1x per maand gaat Dean Rieck in op interessante thema's rond copywriting en Direct Marketing.
E-mail is een prachtig kanaal om in te spelen op actualiteit en aan klantenbinding te doen. Ik zie de laatste dagen veel boodschappen langskomen van bedrijven die dat op een leuke manier doen, zoals deze van Bol.com en Proteq: Nieuwjaarswens Bol.com Nieuwjaarswens Proteq Ook TIM Dialogue Marketing stuurde een leuke nieuwjaarswens . Zo'n emailing is eigenlijk een voorbeeld van event-based timing. Daarin kan je onderscheid maken tussen "events" die aan de klant gebonden zijn (zoals bijvoorbeeld een verjaardag, vervallen van een verzekering of abonnement etc). Of een "event" dat voor veel mensen (of iedereen) geldt. Kerstmis, nieuwjaar, pasen, valentijnsdag, begin zomer zijn daar goede voorbeelden van. Wat spreekt mij persoonlijk aan bij dit soort e-mailings? - het is een positieve boodschap zonder een verkoopverhaal - het is een relevante boodschap met een goede timing - het wordt als een persoonlijke boodschap gezien - het kan bereidheid emaili
Reacties
Een reactie posten