Doorgaan naar hoofdcontent

Lead generation met Scoot Media

Lead generation is een aparte tak van sport binnen de online marketing. Scoot Media is specialist in performance based online marketing. Daarmee verzorgen ze traffic en leads met bewezen programma's. Waarom aandacht hiervoor in het DM blog? Omdat er naast affiliate marketing en online marketing ook e-mail marketing en listbroking wordt ingezet. Scoot Media geeft op haar website aan dat ze zelf een groot bestand met opt-in email adressen hebben. Met partners als Scoot kan je dus snel een grotere slag maken, dan wanneer je zelf op de lange termijn een grotere database wil opbouwen. Ook kan je zo'n bestand gebruiken om je eigen email database te verrijken.

Zo heeft Scoot Media voor BP ruim 8000 nieuwe nieuwsbriefinschrijvingen gerealiseerd (zie Case BP). Waarom vind ik deze case leuk? Omdat er bij sales en lead generatie te vaak gedacht wordt aan directe omzet. Maar het verrijken van je eigen database en daardoor op langere termijn meer slagkracht hebben kan minstens zo interessant zijn.

In de praktijk denk ik echter dat er meerdere middelen en acties nodig zijn om echt het verschil te maken voor je database.

Het begint allemaal met een doelstelling. Wat wil je in 1 of 2 jaar bereiken, en is nog realistisch met een gezonde ambitie? Wat kan gerealiseerd worden met de beschikbare budgetten? Dan is creativiteit gevraagd en kennis, en maken vakmensen en specialisten het verschil door niet alleen met standaard oplossingen te komen.

In een aparte blogpost zal ik verder ingaan op kansen voor listbuilding.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Stuurt u ook een eindejaars e-mailing?

E-mail is een prachtig kanaal om in te spelen op actualiteit en aan klantenbinding te doen. Ik zie de laatste dagen veel boodschappen langskomen van bedrijven die dat op een leuke manier doen, zoals deze van Bol.com en Proteq: Nieuwjaarswens Bol.com Nieuwjaarswens Proteq Ook TIM Dialogue Marketing stuurde een leuke nieuwjaarswens . Zo'n emailing is eigenlijk een voorbeeld van event-based timing. Daarin kan je onderscheid maken tussen "events" die aan de klant gebonden zijn (zoals bijvoorbeeld een verjaardag, vervallen van een verzekering of abonnement etc). Of een "event" dat voor veel mensen (of iedereen) geldt. Kerstmis, nieuwjaar, pasen, valentijnsdag, begin zomer zijn daar goede voorbeelden van. Wat spreekt mij persoonlijk aan bij dit soort e-mailings? - het is een positieve boodschap zonder een verkoopverhaal - het is een relevante boodschap met een goede timing - het wordt als een persoonlijke boodschap gezien - het kan bereidheid emaili

Succesvolle onderwerpregels voor e-mailings

Bij het maken van e-mailings is een goede onderwerpregel de eerste stap naar succes. Er zijn veel tips te vinden op het internet, maar de praktijk verschilt behoorlijk afhankelijk van de branche waarin je actief bent. Een leuke quote van webgenerator / promail is: "De beste onderwerpregels verkopen niet wat in de email staat, maar vertellen het" Wees creatief met onderwerpregels. Er zijn vele manieren om je boodschap te formuleren. Enkele leuke tips staan op blinkerblog . En vooral: test the best! Juist met emailings is het makkelijk verschillende varianten te testen. Afhankelijk van de grootte van de database en email frequentie kan je kiezen uit een A/B test (split run), of een pre test. Omdat vandaag de dag binnen 24 uur meestal zo'n 80% - 90% van de verzonden emails geopend is, geeft al binnen een dag een prima indicatie. Let echter op dat de best scorende nog niet automatisch de beste doorklikrate en verkopen betekent. Een kritische noot daarover is te

Tips voor effectieve landingpages

Of je nu een email campagne of post DM campagne voert, bij beiden ontkom je er niet aan ook een goede landingpage (of meerdere) te maken. Ik kom nog heel vaak landingpages tegen die ergens op een algemene webpagina landen, en niet eens in de verte aan basics voldoen die zo simpel lijken: duidelijke boodschap die aansluit bij mailpack of email, eventueel verdere reaons to buy, visueel aantrekkelijk, duidelijke call to action. Een aantal zeer interessante tips: 10 tips voor een optimale landingpage en van digimedia.be nogmaals 10 tips voor een efficiente landingpage En wellicht een open deur, maar wil het toch vermelden: met google analytics kan je een schat aan informatie krijgen, juist bij landingpages. Leuke schrijftips komen van copywriter Aartjan van Erkel: 5 tips voor beter converterende landingpages Opvallend bij zijn tips is bijvoorbeeld dat iets simpels als de grootte van bodycopy in een landingpage (hij beveelt 12 punts aan) veel verschil kan maken! Het zelfde ge