Lead generation is een aparte tak van sport binnen de online marketing. Scoot Media is specialist in performance based online marketing. Daarmee verzorgen ze traffic en leads met bewezen programma's. Waarom aandacht hiervoor in het DM blog? Omdat er naast affiliate marketing en online marketing ook e-mail marketing en listbroking wordt ingezet. Scoot Media geeft op haar website aan dat ze zelf een groot bestand met opt-in email adressen hebben. Met partners als Scoot kan je dus snel een grotere slag maken, dan wanneer je zelf op de lange termijn een grotere database wil opbouwen. Ook kan je zo'n bestand gebruiken om je eigen email database te verrijken.
Zo heeft Scoot Media voor BP ruim 8000 nieuwe nieuwsbriefinschrijvingen gerealiseerd (zie Case BP). Waarom vind ik deze case leuk? Omdat er bij sales en lead generatie te vaak gedacht wordt aan directe omzet. Maar het verrijken van je eigen database en daardoor op langere termijn meer slagkracht hebben kan minstens zo interessant zijn.
In de praktijk denk ik echter dat er meerdere middelen en acties nodig zijn om echt het verschil te maken voor je database.
Het begint allemaal met een doelstelling. Wat wil je in 1 of 2 jaar bereiken, en is nog realistisch met een gezonde ambitie? Wat kan gerealiseerd worden met de beschikbare budgetten? Dan is creativiteit gevraagd en kennis, en maken vakmensen en specialisten het verschil door niet alleen met standaard oplossingen te komen.
In een aparte blogpost zal ik verder ingaan op kansen voor listbuilding.
Zo heeft Scoot Media voor BP ruim 8000 nieuwe nieuwsbriefinschrijvingen gerealiseerd (zie Case BP). Waarom vind ik deze case leuk? Omdat er bij sales en lead generatie te vaak gedacht wordt aan directe omzet. Maar het verrijken van je eigen database en daardoor op langere termijn meer slagkracht hebben kan minstens zo interessant zijn.
In de praktijk denk ik echter dat er meerdere middelen en acties nodig zijn om echt het verschil te maken voor je database.
Het begint allemaal met een doelstelling. Wat wil je in 1 of 2 jaar bereiken, en is nog realistisch met een gezonde ambitie? Wat kan gerealiseerd worden met de beschikbare budgetten? Dan is creativiteit gevraagd en kennis, en maken vakmensen en specialisten het verschil door niet alleen met standaard oplossingen te komen.
In een aparte blogpost zal ik verder ingaan op kansen voor listbuilding.
Reacties
Een reactie posten