Ik schreef al eerder over de goede tips over online marketing en e-mail marketing die op www.karelgeenen.nl te vinden zijn.
Op www.jeroen.com staan ook interessante tips en uitleg over veelgebruikte begrippen rond e-mail marketing. Zijn website heeft veel artikelen en is vooral gespecialiseerd in zoekmachine marketing.
Ook over CRM staat op jeroen.com nog een korte toelichting. Ook worden drie interessante boeken over CRM beschreven.
E-mail is een prachtig kanaal om in te spelen op actualiteit en aan klantenbinding te doen. Ik zie de laatste dagen veel boodschappen langskomen van bedrijven die dat op een leuke manier doen, zoals deze van Bol.com en Proteq: Nieuwjaarswens Bol.com Nieuwjaarswens Proteq Ook TIM Dialogue Marketing stuurde een leuke nieuwjaarswens . Zo'n emailing is eigenlijk een voorbeeld van event-based timing. Daarin kan je onderscheid maken tussen "events" die aan de klant gebonden zijn (zoals bijvoorbeeld een verjaardag, vervallen van een verzekering of abonnement etc). Of een "event" dat voor veel mensen (of iedereen) geldt. Kerstmis, nieuwjaar, pasen, valentijnsdag, begin zomer zijn daar goede voorbeelden van. Wat spreekt mij persoonlijk aan bij dit soort e-mailings? - het is een positieve boodschap zonder een verkoopverhaal - het is een relevante boodschap met een goede timing - het wordt als een persoonlijke boodschap gezien - het kan bereidheid emaili
Reacties
Een reactie posten